Verbazing en verwondering bij jonge kinderen
Met veel enthousiasme is gereageerd op dit traject, dat speciaal voor al diegenen is bedoeld die met peuters werken, of met leerlingen van groep 1 tot en met 3. In het traject van 5 dagdelen komen de volgende onderdelen aan bod:
- Attitude ten opzichte van onderzoekend leren en talentontwikkeling
- Beeldvorming over onderzoekend leren
- Eigen onderzoekende houding van de leerkracht
- Observeren en verwonderen
- Herkennen en stimuleren van talent
- De onderzoek cyclus
- Creatief denken en denkvaardigheden
- Rol van de leerkracht
- Onderzoekend en ontwerpend leren
- Het brein van het Jonge Kind
- Ondernemend leren
Dit traject is tot stand gekomen door samenwerking van Ellen de Haan van Lef onderwijsadvies en Erik Groot Koerkamp, denkenkunjeleren, met bijdrage van Sandra van Aalderen, UT. Voor meer informatie en opgave voor de trajecten: teamscholing, de basiscursus, talentontwikeling voor meerbegaafden, het BSO-traject, verbazing en verwondering bij het jonge kind en maatwerk: neem contact met ons op